Interview met het NRC over Rekenen! (deel 1)

Rekenen wordt minder, taal gaat niet vooruit

Stand van het taal- en rekenonderwijs Rekenen en taal zijn basisvakken, vindt de overheid, ook in het computertijdperk. Maar Nederlandse kinderen rekenen steeds slechter en het percentage dyslectici is te hoog.

Hoeveel verf moet je inkopen om de muren van de woonkamer te schilderen? De huisschilder van Anouk Adang en Aydin Cihangir was verlegen met die vraag. Hij had wel een rekenmachine, maar wist niet wat hij moest intikken. „Een rekenmachine kan niet vragen wat je bedoelt”, zegt Cihangir, een universitair geschoolde wiskundige die samen met zijn echtgenote, een voormalig jongerenwerker, het Nederlands Mathematisch Instituut heeft opgezet. Hier worden leerlingen van basisscholen bijgespijkerd in optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen.

Lees het volledige artikel op: hier!

Deel 2: nlmath.nl/interview-met-het-nrc-over-rekenen-deel-2/

Deel 3: Coming soon!

By | 2018-01-27T11:06:39+00:00 januari 27th, 2018|Uncategorized|0 Comments