Loading...

Wiskunde is van én voor iedereen

In deze tijd waarin de economie onder druk staat en de werkloosheid toeneemt, is de vraag naar mensen met een bèta- of techniekopleiding groter dan ooit. Het Nederlandse en internationale bedrijfsleven staat te springen om mensen met voldoende wiskundige bagage. Tegelijkertijd heeft wiskunde helaas bij veel mensen een slecht imago. Het wordt als saai ervaren en vaak denken mensen dat het niet te begrijpen is. Het gevolg hiervan is dat te veel leerlingen en studenten te snel afhaken bij wiskunde. Daardoor missen zij niet alleen een mooie ervaring en een belangrijk onderdeel van hun algemene ontwikkeling, zij verkleinen ook hun kansen op een goede baan.

De wiskundeknobbel is een fabel

 

Het NMI helpt studenten om over kunstmatig opgeworpen wiskundedrempels heen te stappen. Goed zijn in wiskunde is geen kwestie van een aangeboren wiskundeknobbel. Het is in de eerste plaats een kwestie van bereidheid om je in te zetten, van gestructureerd en gedisciplineerd het juiste werktempo houden, van veel oefenen en herhalen. Maar daarnaast is het ook een kwestie van excellent wiskundeonderwijs, gegeven door goede docenten, die duidelijk kunnen maken dat wiskunde veel minder moeilijk is dan je altijd hebt gedacht. De betrokken, ambitieuze en enthousiaste docenten van het NMI zijn daar bij uitstek toe in staat. Zij helpen studenten duidelijke en haalbare doelen te stellen, maar stimuleren hen ook om hun grenzen te verleggen. Het NMI neemt samen met onderwijsinstellingen, ouders en beleidsmakers de verantwoordelijkheid om onze jeugd van goed wiskundeonderwijs te voorzien.

By | 2017-03-26T12:41:18+00:00 maart 25th, 2017|Uncategorized|0 Comments